sobota, 1 lutego 2014

Mini serniczki w drożdżowych koszyczkach.

Super połączenie ciasta drożdżowego z sernikowym wnętrzem.
Podzielne małe co nieco do kawki.


Składniki:
ciasto drożdżowe:
15 g drożdży świeżych
100 ml mleka ciepłego
100 g masła
60 g cukru
350 g mąki pszennej
1 jajko 
jedno żółtko
ser: 400 g sera półtłustego
3 jajka
60 g cukru pudru
1 łyżka cukru waniliowego
1 łyżka proszku budyniowego
50 g masła


 Do rozkruszonych drożdży dodajemy ciepłe mleko, łyżkę cukru i łyżkę mąki, mieszamy i czekamy 10 min. by zaczyn ruszył.
Do zaczynu dodajemy jajko, żółtko, cukier, roztopione masło i mąkę. Zagniatamy elastyczne ciasto. Zostawiamy na 20 min by troszkę ruszyło.
Wałkujemy na prostokąt i wycinamy z ciasta kwadraty o boku 10x10 cm.



Foremkę na muffiny smarujemy tłuszczem i obsypujemy mąką. Układamy nasze kwadraciki ciasta i dociskamy szklanką.
Ser ucieramy z żółtkami, cukrami, oraz z roztopionym masłem na gładką masę (można przepuścić ser przez maszynkę by serniczki były kremowe, mi się nie chciało :) ), wsypujemy łyżkę proszku budyniowego, ja dodałam śmietankowego. Następnie dodajemy ubitą pianę z białek i delikatnie mieszamy. Gotową masę nakładamy do koszyczków.



Wstawiamy do piekarnika na 30-40 minut i pieczemy na złoty kolor w 180 stopniach.
Z tej porcji wyszło mi 12 mini serniczków.





4 komentarze:

  1. ale fajnie wyglądają! podoba mi się takie drożdżowo- serowe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki :) robiąc je nie byłam pewna czy wyjdą takie jak sobie wyobraziłam :)
      ale wyszły super w wyglądzie i w smaku:)
      pozdrowionka :)

      Usuń