sobota, 21 lutego 2015

Kokosanki z babki.

Od kilku dni córki męczyły mnie o kokosanki, zrobiłam :) ze zwykłej babki i polewy kakaowej obsypane wiórkami kokosowymi. Wyszły bardzo smaczne.


Składniki:
babka:
3 jajka
1 szklanka cukru
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka mąki ziemniaczanej
pół kostki margaryny (125 g )
3 łyżki oleju
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżka octu
polewa:
400 ml śmietany 12 %
1,5 szklanki cukru
pół kostki margaryny
2 czubate łyżki kakao
dodatkowo 200 g wiórków kokosowych

 Na babkę ucieramy margarynę z cukrem, dodajemy jajka. Do utartej masy dodajemy obie mąki z proszkiem do pieczenia, oraz olej i ocet. Dokładnie ucieramy. 
Dużą blaszkę wykładamy papierem do pieczenia, wykładamy ciasto wyrównując powierzchnię. 
Wstawiamy do piekarnika na 30-40 minut i pieczemy w 170 stopniach na złoty kolor.  
Jak ciasto nam stygnie robimy polewę, w garnku podgrzewamy śmietanę z cukrem, dodajemy margarynę, mieszamy i chwilę gotujemy by wszystko dobrze się połączyło. Na koniec dodajemy kakao, rozcieramy grudki i odstawiamy by przestygło.
Ciasto kroimy na kwadraty, tak około 8 cm., które kroimy na trójkąty. Nasze trójkąty ja z córkami smarowałam pędzelkiem i obtaczałam w wiórkach kokosowych. 
Gotowe kokosanki wstawiamy do lodówki by polewa zastygła.

SMACZNEGO



1 komentarz:

  1. świetny pomysł chętnie wykorzystam ;) zapraszamy również do nas http://blotodlazuchwalych.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń