poniedziałek, 14 sierpnia 2017

Dżem z cukinii.

Pyszny dżemik i to z warzywa :)

Składniki:
2 kg cukinii (obranej, pozbawionej gniazd nasiennych i pokrojonej )
1 cytryna
1 galaretka agrestowa
pół kilograma cukru

Cukinię oskrobaną, bez nasion kroimy w drobną kostkę, wrzucamy do garnka, podlewamy pół szklanki wody i gotujemy na małym ogniu do miękkości i do całkowitego zredukowania wody. Miękką cukinie rozdrabniamy blenderem, dodajemy cukier, skórkę otartą z cytryny oraz sok. Wstawiamy na ogień i smażymy, gdy jest wystarczająco gesty wsypujemy galaretkę i dokładnie mieszamy.
Gotowy dżem wkładamy do słoiczków i pasteryzujemy ok 10 minut.  
Możemy dodać inną galaretkę, nam najbardziej smakuje z taką.

SMACZNEGO







7 komentarzy:

  1. Ostatnio moja teściowa mówiła że tak dżem robiła, jakoś byłam nie ufna do tej galaretki a tu widzę że na prawdę fajnie to wygląda :) W chłodnym miejscu jak długo wytrzyma taki dżem ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, dżem bardzo fajny w smaku bo my lubimy galaretkę agrestowa. Szczerze to nie wiem ile wytrzyma, bo pierwszy raz robiłam. Przepis mam od znajomej i mówiła że dobrze się przechowuje. Czekam znów na cukinię bo chcę spróbować z galaretką poziomkową.

      Usuń
    2. Dziękuje za odpowiedź, może się skuszę na ten dżemik i to właśnie z ta galaretką agrestową (też jest naszą ulubioną) :) Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Pozdrawiam i ja :)
      To jest mała porcja więc można spróbować, mi został już aby słoiczek ( z 5 ) tak posmakował nam.

      Usuń
  2. Bardzo fajny przepis, uwielbiam dżemy, więc tego też nie ominę :D

    OdpowiedzUsuń