poniedziałek, 13 stycznia 2014

Muffinki z piersi kurczaka.

Zastanawiając się kolejny raz nad obiadem zauroczyły mnie takie właśnie muffiny z bloga . Trochę zmieniłam przepis i wykorzystałam to co akurat było w lodówce. Podałam je z czosnkowymi frytkami i surówką z kiszonej kapusty, bardzo nam smakowało.


Składniki:
pierś z kurczaka ok 0.5 kg
ser żółty tarty
kukurydza
pieczarki marynowane
papryka żółta
ser mozzarella
sól, pieprz, papryka słodka, czosnek granulowany

Piersi kroimy na połowę i rozbijamy tłuczkiem, ja miałam 3 małe piersi i polędwiczkę.
Foremkę na babeczki posmarowałam delikatnie tłuszczem i posypałam bułką tartą. 
Nasze rozbite mięsko układamy w foremce, obsypujemy solą, pieprzem i pozostałymi przyprawami. Na dno kładziemy trochę sera tartego.


Następnie układamy pieczarki, kukurydzę i żółtą paprykę.


Na sam koniec kładziemy plaster sera mozzarella, zamykamy nasze muffiny, smarujemy odrobiną oleju.


Wstawiamy do piekarnika na godzinę i pieczemy w 180 stopniach.
Do muffin ja zrobiłam czosnkowe frytki, czyli 3 ziemniaki duże pokroiłam w słupki, w 2 łyżkach oleju wymieszałam zmiażdżony czosnek i odrobinę ostrej papryki. Na blaszkę wyłożyłam umyte i osuszone ziemniaki i posmarowałam je olejem. Wstawiłam razem z muffinami do piekarnika i piekłam godzinę.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz